صفحه اصلی | نقشه سایت | تماس با ما | English امروز :
تعریف :
علائم ومشاهدات سینه ناشی از عمل جراحی ای که در نتیجه سرطان یا سایر بیماریها ، ایجاد شده را ترمیم می کند. بازسازی سینه به بانوان کمک می کند که سینه های متوازن در هنگام بستن سوتین داشته باشند ، به دست آوردن دائمی برجستگی سینه و دادن این اطمینان که احتیاج به پروتز های خارجی نیست.
در بیمارانی که به علت سرطان ، تروما یا به هر علت دیگری یک یا دو پستان خود را از دست داده اند انجام میشود. این بازسازی علاوه بر مسئله زیبایی به بهبود وضعیت روحی بیمار هم کمک می کند زیرا پستان در اعتماد به نفس زنان نقش مهمی دارد.
مدت زمان عمل :
معمولاً 3 تا 4 ساعت طول می کشد. در عمل های جراحی میکروسکپی که نیاز است رگ های خونی سینه ترمیم شوند ممکن است بیشتر طول بکشد.
بهبودی :
حدوداً 6 هفته ممکن است طول بکشد تا سینه بهبود یابد ، در موارد برداشتن هم زمان سینه و بازسازی سینه یا تنها بازسازی سینه بیشتر جای زخم ها بعد از مدتی کم ناپدید می شود ولی ممکن است چند سال طول بکشد تا به حالت عادی بازگردد.
اثرات جانبی :
بیحسی عادی در سینه ها ، گرچه برخی از احساس ها بازمیگردند.
خطرات :
خونریزی ، تجمع مایع ، جای زخم وسیع ، عفونت ، مشکلات بعد از بیهوشی ، عدم تقارن سینه بعد از بازسازی شده با سینه عادی.
تکنیک عمل :
متدها و تکنیک های جدید ، این را برای پزشکان مقدور ساخته که سینه را مانند سینه طبیعی بازسازی کنند. بازسازی سینه معمولاً بلافاصله بعد از دراوردن سینه هنگامی که بیمار در بیهوشی است ، انجام می شود و یا بعد از درمان های تکمیلی شیمی درمانی و رادیوتراپی صورت می گیرد.
نتایج :
دائمی ، نیاز است که چکاپ های دوره ای انجام شود.
تکنیک های مختلف برای بازسازی سینه :
  • بازسازی پستان با سنج سینه : در این روش یک قسمت عرضی از شکم ، معمولاً از ناف تا شانه شامل پوست و چربی جدا شده و به همراه یکی از عضلات رکتوس شکمی به ناحیه سینه منتقل می شود. نتایج بازسازی در این تکنیک خیلی خوب ولی عوارض احتمالی در ناحیه شکم وجود دارد. در روش میکروسکپی عوارض احتمالی شکم کاهش می یابد اما جراحی مشکلتر است. و درصد جواب ندادن پیوند خیلی کم است.(حدود 5 درصد)

• بازسازی با پروتز : در این روش از گذاشتن پروتز زیر عضله سینه یا پوست انجام میشود. در این بیماران باید پوست طبیعی به اندازه کافی وجود داشته باشد.

• روشهای ترکیبی : در این روش از فلپ های مختلف استفاده می شود.

وضعیت بیمار :
بستری